Wednesday, February 10, 2010

Kemaraan pendayung MARA

Feb-10, jam 8:40pm aku tiba di bangunan kolam renang UiTM bersebelahan Kolej Delima. Itupun bergegas aku keluar dari kelas E-commerce di Kampus Puncak Perdana yang berakhir jam 8pm. Ini adalah pertemuan kedua kami selepas ujian 500m yang aku kendalikan bersama Izwan, seorang kayakers & pelajar senior minggu lepas. Kehadiran kali ini agak kurang disebabkan sesetengah daripada pelajar terikat dengan kelas dan kuliah.

Ujian 500m minggu lepas menyaksikan keputusan yang menarik. 3 orang pelajar perempuan berjaya mencatatkan masa bawah 2 minit bagi ujian kali pertama. Fizikal mereka dengan ketinggian menunjukkan potensi besar. Begitu juga pelajar lelaki. Catatan terbaik mereka adalah 1:37.0.

Malam tadi lebih kepada penerangan tentang teknik di ergo, program dan zon latihan yang mereka harus ikuti. Sedar tak sedar mereka di minggu akhir fasa persediaan sedangkan ini adalah pertemuan kedua kami. Rombakan kecil pada program latihan perlu dibuat bagi memastikan kondisi mereka bersedia menerima beban latihan untuk fasa pra-pertandingan.

Sebelum memulakan fasa pra-pertandingan, ujian 2000m perlu dilakukan bagi mendapatkan data yang tepat. Ini penting bagi rujukan mereka mematuhi program vs zon latihan nanti.

Sungguhpun aku terikat kerana berkhidmat dengan UTM namun sebagai warga UiTM meski separuh masa, aku tidak mahu ketinggalan menyumbang. Lagipun, ini pasti menyeronokkan kerana saingan semakin sengit. Semakin di kejar, semakin jauh kita ke depan. Betul tak?

Dayung terus!!

No comments: