Kelakar......

Komen ibu Syafiah Humairah (anak kecil yang didera dan dibelasah sehingga mati) apabila ditanya wartawan mengenai sifat teman lelakinya, "Emmm..sebenarnya dia seorang yang kelakar....." buat aku tergolek depan tv.

Kemudian di slot TERJAH oleh Nas Ahmad, ketika isteri baru yang muda belia remaja pucuk bergetah kepada seorang artis diminta memberikan komen, kenapa si artis (yang pernah dipanggil papa ------) menjadi pilihan. Dia menjawab, "Abang.. dia seorang yang kelakar...." sekali lagi aku tergolek depan tv. Tetapi mata aku tidak lepas dari kaca televisyen itu, menanti-nanti apa ayat seterusnya..... bungkam.. tiada...

aik? Takkan itu sahaja keistimewaan seorang lelaki yang dipilih menjadi teman hidup? Takkan itu sahaja yang anda mampu gambarkan tentang pasangan hidup anda? Kelakar? Itu sahaja...

hahaha... kadangkala kita memang jujur tanpa disengajakan buat diadili oleh berjuta-juta penonton.....

Aku ketawa sambil menangis mengenangkan semua ini. Bertalu-talu ingatan aku ucapkan dalam hati. Ambillah iktibar.. ambillah iktibar... insaflah.... insaflah... kembalilah ke jalan-Nya.... kembalilah.